Decydując się na przystąpienie do jednego z wielu dostępnych systemów MLM warto zastanowić się chwilę nad swoim wyborem. Trzeba bowiem pamiętać, że każda działalność wymaga pewnego zaangażowania.

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z marketingiem sieciowym ma tendencje do zapisywania się do wielu systemów na raz. Co więcej, kiedy zaczną aktywniej promować pewne produkty dość szybko natkną się na osoby, które będą kusić swoimi.

Sam już po kilku dniach choć odrobinę aktywniejszego udzielania się w grupach poświęconych zarabianiu w sieci na Facebooku miałem już kilka wiadomości proponujących konkurencyjne produkty. Oczywiście w każdej z tych ofert produkt przedstawiany był jako wspaniały i rewelacyjny. Co więcej: systemy, w których owe produkty były oferowane dawały znacznie większe możliwości, wsparcie i materiały.

Nie chcę tu oceniać prawdziwości tych deklaracji, bowiem przyznaję, że nie wszystkim ofertom w ogóle się przyjrzałem. Mówię o tym, aby uczulić na pewne zjawisko: przystępując do projektu związanego z marketingiem sieciowym wkraczamy w nowe środowisko a więc przyciągnięmy – zwłaszcza początkowo – dużo osób chcących przeciągnąć nas do siebie. Tym bardziej dobrze być przekonanym do swojego wyboru.

Podobnie bowiem do każdego biznesu: sukces wymaga wytrwałości i czasu. Przeskakiwanie od pomysłu do pomysłu spowoduje jedynie wzrost kosztów… a w konsekwencji zniechęcenie do idei.

Na co zwracać więc uwagę?

Przede wszystkim wybierając produkty, które chcemy promować oceńmy ich jakość i przydatność. Czy produkt dostępny w ramach danego systemu jest wartościowy? Czy sam chciałbyś go używać?

Jest to ważne z wielu powodów. Jednym z nich jest konieczność dokonania zakupu w celu przystąpienia. Fakt, iż kupimy produkt, który nam się przyda istotnie obniża koszt rozpoczęcia działalności.

Samo wykorzystywanie produktu nie jest warunkiem koniecznym bowiem możemy go wykorzystać w inny sposób: odsprzedać dalej bądź po prostu komuś podarować. Niemniej jednak chcąc być jego ambasadorem powinniśmy go znać i w niego wierzyć.

Nawet jeśli sami nie będziemy korzystać z produktu warto rozważyć, czy oferuje on korzyść, która przekona odbiorców. Nietrudno wyobrazić sobie przykładowo osobę niepijącą kawy trudniącą się jej dystrybucją. Warto więc rozważyć, czy istnieje dostatecznie duża grupa osób, które będą chciały go zakupić. Istotny jest więc czynnik ceny.

Czy klient będzie chciał wrócić?

Kolejnym istotnym elementem w biznesie jest też przywiązanie klienta. Jednorazowa sprzedaż produktu to jednorazowy zastrzyk gotówki a mówimy przecież o budowie biznesu na lata.

Wybierając produkt warto więc zastanowić się nad tym, czy osoba, która go zakupi będzie go potrzebować ponownie. Warto więc wybrać produkty bądź usługi zużywalne jak np. kosmetyki, suplementy diety czy usługi tak, aby zadowolony nabywca wracał.

O ponownym zakupie decyduje jednak nie tylko natura produktu ale również jego cena. Można bowiem „wcisnąć” komuś jakiś produkt bądź usługę ale pamiętajmy, że konsument dokona weryfikacji. To, czy kupi ponownie zależy już od faktycznego stosunku ceny do jakości.

Społeczność

Decydując się na przyłączenie do programu marketingu sieciowego warto zwrócić również uwagę na społeczność wokół niego skupioną.

Ważna jest tu oczywiście osoba, która zostanie naszym „sponsorem” – czy jest to ktoś stawiający na ilość, tj. publikuje dziesiątki reklam, postów i ogłoszeń czy raczej ktoś wytrwale pracujący na swoją „markę” dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem? W tym drugim przypadku możemy spodziewać się większego wsparcia przy stawianiu pierwszych kroków – choć nie jest to oczywiście reguła, ponieważ wiele osób, które pozornie stawiają na ilość szuka osób, które faktycznie się zaangażują i poświęcają im wiele uwagi.

Niezależnie od sponsora jednak warto też przyjrzeć się innym osobom. Czy społeczność rozwijająca się wokół danej marki dostrzega wartość w jej rozwoju? Czy jest chętna do wzajemnego wspierania się nawet jeśli pozornie nie ma z tego korzyści w postaci prowizji?

Bywają również programy, których model wynagrodzeń niejako promuje takie wzajemne wsparcie – np. poprzez oferowanie udziału w zyskach globalnych a nie tylko tych z własnej struktury.

Podsumowanie

Niezależnie od wybranego programu należy pamiętać, że działalność taka nie jest sposobem na szybkie zdobycie zastrzyku finansowego. Decydując się na działalność w marketingu sieciowym musimy nastawić się na długotrwałe budowanie własnej marki i relacji z innymi osobami.

Warto również pamiętać, że nawet brak efektów widocznych w wykazach bankowych z początku nie powinien nas zniechęcać. Natura tego biznesu opiera się bowiem na tzw. efekcie kuli śnieżnej i nawet drobne z pozoru kwoty z czasem narastają do znaczących przepływów…

Podziel się